یکصد و سی و چهارمین باشگاه نجوم مشهد پنجشنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۳۹۳، ساعت ۱۶ در آمفی تئاتر دبیرستان حسین فاتح برگزار خواهد شد. آدرس: بلوار هفت تیر ( آب و برق )، میدان صحیفه ( میدان هشتصد)، خیابان هنر، دبیرستان حسین فاتح

برنامه باشگاه ۱۳۴

عنوان

سخنران

از

تا

تلاوت قرآن

۱۶:۰۰

۱۶:۰۵

اخبار نجومی و آسمان شب

خانم صحرانورد

۱۶:۰۵

۱۶:۳۰

عکاسی نجومی

جواد صفاران

۱۶:۳۰

۱۷:۰۰

معرفی شب یوری

رضا حبیبی

۱۷:۰۰

۱۷:۲۰

استراحت

۱۷:۲۰

۱۷:۳۰

زمین ساکن است

سید محمد هادی طباطبایی

۱۷:۳۰

۱۸:۰۰

بازگشت اسطرلاب

مجتبی دیانی

۱۸:۰۰

۱۸:۳۰

12 دیدگاه در “اطلاعیه برگزاری یکصد و سی و چهارمین باشگاه نجوم مشهد

  1. با عرض سلام و خسته نباشید. من و دوستم برای پژوهش خوارزمی مون قراره بیایم باشگاهتون و درخواست مصاحبه با اعضای باشگاه رو داریم.
    با تشکر

  2. دوست گرامی پرواز
    ماه گرفتگی اخیر در ایران قابل مشاهده نبود زیرا در طول مراحل مختلف گرفت ماه زیر افق قرار داشت.
    قبلا که بیشتر فعال بودیم به این دلیل بود که دوستان و همراهان بیشتری داشتیم که وقت ارزشمند خود را بیشتر در اختیار انجمن قرار می‌دادند. الان که کمتر فعال هستیم به این دلیل است که همراهان کمتری داریم و نمی‌توان همراهان فعلی را مجبور به فعالیت بیش از اندازه کرد. همراهان اخیر انجمن با همه مشکلات و گرفتاری ها در حد توان خود همکاری می‌کنند که از این بابت از یکایک ایشان صمیمانه سپاسگزاریم، اما به دلیل تعداد کم افراد فعال در انجمن نمی توان انتظار داشت که سطح فعالیت‌ها مانند گذشته باشد. به امید رفع مشکلات و جذب نیروهای علاقه‌مند بیشتر و فعال‌تر شدن انجمن. موفق باشید.

  3. بله میدونم در ایران قالب رویت نبود اما عکسی یا مطلبی اگر میگذاشتین خوشحال میشدیم.
    امیدوارم همراهان بیشتری به انجمن بپیوندند و حال و هوای سایت بهتر بشه
    موفق باشید

  4. سلام من قبلا هم پست گذاشته بودم که تا جایی که از دستم بر بیاد توی فعالیتهای انجمن کمک کنم!ولی هیچ جوابی نگرفتم.

  5. جذب نیرو یک هنر است و نگه داشتن آن نیرو هنری بزرگتر. مشهد ثابت کرده در زمینه ی جذب نیرو خیلی موفق بوده. دلیل این حرف هم اینه که می بینیم هر دفعه علاقمند های جدید و بیشتری میان ولی فقط یک باشگاه می مونن و دوباره بر نمی گردند.
    این مساله رو بررسی کنید.
    یاعلی

  6. جناب آقای حسین
    با سپاس از لطف شما. در صورت تمایل در باشگاه‌های آتی به مسؤولین برگزاری مراجعه فرمایید و بخش‌هایی که مایل به همکاری در آن‌ها هستید را مشخص نمایید. باز هم از لطف شما سپاسگزاریم.

  7. جناب آقای میلاد
    کسانی که با انجمن نجوم مشهد همکاری داشته اند تا آن‌جا که وقت و تحملشان اجازه داده است با ما همراه بوده‌اند. بدیهی است از جایی به بعد هم شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که دیگر قادر به صرف وقت بیشتر یا تحمل شرایط و جو انجمن نبوده‌اند، دیگر نجوم به تنهایی علاقه‌ی آن‌ها نبوده است، یا انتظاراتشان بیشتر شده است یا با مقایسه محیط انجمن با دیگر محیطها تصمیم گرفته‌اند که عطای کار پرزحمت (و یا از دید خودشان پر حرف و حدیث) در انجمن را به لقایش ببخشند و البته ممکن است با شنیدن حرفی از شخصی یا دیدن برخوردی از کسی، دلگیر شده‌اند و به اصطلاح قهر کرده‌اند. در همه جای دنیا در محیط‌هایی که کار به صورت گروهی پیش می‌رود چنین مواردی وجود دارند. قرار نیست همیشه اوضاع بر وفق مراد همه باشد. اما می‌دانید بزرگ‌ترین هنر انسان چیست؟
    “سازگاری با هدف ساختن! نه این که شخص خود را در جایگاهی ببیند که بخواهد جمع و دیگران را بسازد، بلکه آموختن فرهنگ کار گروهی، یعنی احترام و اولویت دادن به نظر نهایی جمع و نه نظر شخصی خود، انجام وظایف محوله به بهترین نحو ممکن بدون هیچگونه حاشیه سازی و شایعه پراکنی، تحمل دیگران و صبر و شکیبایی!”
    کاملا بدیهی است که از بیشتر مخاطبان و همکاران انجمن با توجه به مقطع سنی آن‌ها نمی‌توان انتظار چنین رفتارهایی را داشت. بنابراین ما هم سعی بر آن نداریم که به هر قیمتی نیروهای همکار انجمن را نگه داریم، هرچند به خاطر همه زحماتی که کشیده‌اند و سختی‌هایی که تحمل نموده‌اند همواره و همیشه سپاسگزارشان هستیم. اما کسانی که بزرگترین هنر و بالاترین درک را داشته باشند آن‌قدر حرفه‌ای رفتار می‌کنند که حتی اگر به هر دلیلی نمی‌توانند حضور فیزیکی در فعالیت‌ها داشته باشند، روش و منش آن‌ها خط مشیی برای شیفتگان حضور در اجتماعاتی است که تصمیم گرفته‌اند اوقات فراغت خود را با نجوم (و نه به بهانه‌ی نجوم با چیزهای دیگر) پر کنند. نام و یادشان در فعالیت‌های نجومی شهر و کشور به نیکی برده خواهد شد و به یادگار خواهد ماند.
    خوب است بدانیم هنگامی که وارد یک جمع می‌شویم و تصمیم به همکاری با آن می‌گیریم، این ما هستیم که باید خود را با جمع وفق دهیم و نباید انتظار داشته باشیم که جمع خود را با ما وفق دهد!
    موفق باشید.

  8. دوباره سلام! جبهه ی خاصی نگرفته بودم. لطفا جبهه نگیرید!
    منظورم شخص یا اشخاص خاصی نبودند که فکرتون منحرف بشه به طرف و شخص خاصی. صرفا منظورم ورودی های تازه به انجمن بود. مثلا دانش آموزان جدید که به واسطه ی هم کلاسی های خودشون آشنا میشن با محیط انجمن. اشخاص زیادی دیدم که دفعه ی اولشون با ذوق و شوق اومدن و به دلایل خاصی دوباره نیومدند. مثلا دور بودن راه باشگاه به خونه شون و یا سطح بالا بودن مطالب در نگاه اول براشون. و یا حتی اشنا نبودن بقیه افراد باهاشون! بعضیاش غیر قابل حل شدنه مثلا تغییر مکان باشگاه بعضیاش هم حل شدنی مثل عمومی تر کردن مطالب برای ورودی ها!
    بد برداشت کردید! منظور خاصی نبود که نامه بنویسید! :)

  9. دوست گرامی آقای میلاد
    سلام. یک بار دیگر نظر اول خود را مرور فرمایید. از نظر اول شما برداشتی که منتهی به نظر دوم شما گردد نمی شود. علاوه بر آن موضوعی که مطرح کرده بودید از جمله مواردی است که چندین سال است تعدادی از دوستان به عنوان نقطه ضعف انجمن به بیان‌های مختلف به آن اشاره دارند. جالب آن‌جاست که هر زمان از ایشان نمونه‌ای بارز خواسته می‌شود، از ارائه آن طفره می‌روند!!! بنابراین تصمیم گرفتیم با بیان واضح موضوع، تکلیف خود و دوستان عزیز را مشخص سازیم. جبهه‌ای گرفته نشده است. اگر منظور شما دیدگاه دوم خودتان بوده است، فکر نمی‌کنید می‌توانستید آن را در همان دیدگاه اول و به طور واضح بیان دارید که به قول خودتان بد برداشت نشود؟
    اگر با معنی کلمات و جملات و طرز به کار بردن آن‌ها آشنایی بیشتری پیدا کنیم، هم برای خودمان خوب است هم برای مخاطبمان. جالب است که اگر پاسخی به موضوعی داده نشود سیل انتقادها روانه انجمن می‌گردد و اگر پاسخ نسبتا کاملی داده شود به برخی از دوستان بر می‌خورد که چرا “نامه” نوشته‌اید. خداوند عاقبت همه را ختم به خیر گرداند.

  10. در نظر اول نوشته شده بود افراد زیادی هر باشگاه میان و فقط یک باشگاه شرکت می کنند و دوباره بر نمی گردند. حرف من عوض نشده بود. دیدگاه و برداشت شما فرق می کنه انگار.
    در هر صورت موفق باشید و سربلند.
    یاعلی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *