post

برگزاری برنامه رصد ویژه بارش شهابی برساوشی

در کنار کاروانسرای رباط شرف (سرخس)

با رویکرد سفر علمی و عکاسی نجومی

Met_Robat_SH_139605 

به اطلاع کلیه علاقه‌مندان میرساند شرکت دانش بنیان انگاره فیزیک توس با همکاری انجمن نجوم مشهد در نظر دارد به بهانه بارش شهابی برساوشی برنامه رصد به مدت یک شب در کنار کاروانسرای رباط شرف برگزار نماید.

شرکت در این برنامه برای عموم آزاد می‌باشد. به کلیه علاقه‌مندان توصیه می شود توضیحات این اطلاعیه را بادقت مطالعه نمایند و سپس در صورت تمایل برای شرکت، اقدام به ثبت نام فرمایند. 

مشخصات برنامه

تاریخ حرکت

پنجشنبه  ۱۹ امردادماه ۱۳۹۶

ساعت حرکت

حدود ساعت ۱۵:۰۰ (ساعت دقیق حرکت در اطلاعیه های بعدی به اطلاع میرسد)

محل حرکت

ترمینال مرکزی مسافربری مشهد

زمان رسیدن به مشهد

ظهر جمعه ۲۰ امرداد ماه ۱۳۹۶

محل برگزاری برنامه

کاروانسرای رباط شرف ( جاده سرخس)

مهلت ثبت نام

حداکثر تا ۱۷ امردادماه ۱۳۹۶  (بدلیل صدور بیمه مسئولیت این مهلت تمدید نخواهد شد)

هزینه شرکت در برنامه

(به ازای هر نفر)

به ازای هر نفر ۵۹ هزار تومان
وسایل نقلیه شخصی (به ازای هر نفر) ۳۵ هزار تومان

علاقمندانی که زودتر و حداکثر تا تاریخ ۱۴ امرداد ماه ثبت نام نمایند ۴۹ هزارتومان و شرکت کنندگان با وسیله نقلیه شخصی مبلغ ۲۹ هزارتومان میتوانند پرداخت نمایند (این تخفیف بعد از گذشت مدت مذکور به هیچ عنوان اعمال نخواهد شد)

شرایط کنسل کردن ثبت نام

اعلام تا روز ۱۴ امردادماه ۹۶ ، برگشت تمام مبلغ واریزی (با کسر کارمزد برگشت وجه)

اعلام تا روز ۱۷ امردادماه ۹۶ ، برگشت با کسر ۱۰ هزارتومان
اعلام تا روز ۱۹ امردادماه و قبل حرکت ، برگشت با کسر۱۵ هزارتومان
توجه داشته باشید بعد از حرکت مبلغ ثبت نام برگشت داده نخواهد شد

اهم برنامه ها در شب رصدی

شب رصد:
توضیح وآموزش عکاسی نجومی توسط عکاس باسابقه نجومی کشور آقای مجید الهی
آموزش شناخت و یافتن صورت‌های فلکی و جهت یابی
رصد سیارات و تعدادی از اجرام غیر ستاره‌ای، و کار با تلسکوپ و یافتن اجرام

سایر برنامه ها در مسیر رفت و برگشت

بازدید از کاروانسرای رباط شرف (جاده سرخس)

بازدید از غار زیبای مزدوران (مزداوند)

بازدید از دریاچه بزنگان

بهمراه توضیحات کارشناس ارشد زمین شناسی آقای رضا ثوابی

نحوه شرکت در برنامه

گام اول: مطالعه دقیق ضوابط و شرایط شرکت در برنامه و سپس واریز وجه به حساب اعلام شده

گام دوم: تکمیل فرم ثبت نام موجود در سایت و تکمیل فرم رضایتنامه برای افراد زیر ۱۸ سال

پس از تکمیل ثبت نام برای شرکت کنندگانی که ثبت نام آن ها قطعی شده است حداکثر یک روز بعد پیامک یا ایمیل تایید ثبت نام ارسال می شود.

گام سوم: حضور به موقع در محل حرکت (راس ساعت اعلام شده در اطلاعیه های بعدی)

شماره حساب و شماره کارت جهت واریز وجه

(برای واریز وجه ثبت‌نام):

۶۱۰۴۳۳۷۹۰۸۰۰۳۱۲۰ بانک ملت به نام آقای احمد نظام

شماره حساب:

۱۵۳۵۷۹۴۰۸۵ بانک ملت به نام آقای احمد نظام

شبا:
IR97 ۰۱۲۰ ۰۲۰۰ ۰۰۰۰ ۱۵۳۵ ۷۹۴۰ ۸۵

شماره تلفن جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی ثبت نام

۰۹۱۵۳۲۴۰۰۴۷   آقای نظام

انگاره فیزیک توس    ۳۸۷۹۹۴۵۳

وسایل مورد نیاز پیشنهادی

لباس گرم به میزان کافی، زیر انداز و پتوی کوچک و سبک، نقشه آسمان، مدارک شناسایی و دفترچه بیمه، داروهای مورد استفاده (در صورت نیاز)، دوربین عکاسی و سه پایه، چراغ قوه مناسب با طلق یا نور قرمز، دوربین دوچشمی ( در صورت داشتن تلسکوپ حتما در فرم ثبت نام نوع و مشخصات تلسکوپ قید گردد)، داشتن کفش مناسب الزامی است.
توجه : به دلیل بازدید از غار زیبای مزداوند علاقمندان بایستی حتما نسبت به تهیه کلاه ایمنی و هدلایت و یا چراغ قوه مناسب و همچنین لباس مناسب جهت غار اقدام نمایند در غیر اینصورت از حضور آن دسته از افرادی که وسایل ایمنی را بهمراه ندارند در داخل غار ممانعت بعمل می آید.

 ثبت صحیح و کامل مشخصات فردی در فرم ثبت نام الزامی است. قابل توجه اینکه شرکت کنندگان بر اساس همین مشخصات بیمه می شوند لذا مسؤولیت نقص در اطلاعات خواسته شده بر عهده شرکت کننده خواهد بود.

به دلیل محدودیت ظرفیت ثبت نام، اولویت پذیرش بر اساس روز و ساعت پرداخت وجه شرکت در برنامه و قطعی نمودن ثبت نام خواهد بود و کلیه علاقه‌مندان بایستی بعد از واریز وجه ثبت نام حتما با ثبت مشخصات خود در فرم ذیل این اطلاعیه ثبت نام خود را قطعی نمایند در غیر اینصورت از افراد جایگزین دعوت به عمل خواهد آمد.

شرکت کنندگان بایستی حتما در روز حرکت اصل فیش‌ یا فیش‌های واریزی خود را به مسؤول مربوطه تحویل نمایند.

از شرکت کنندگان با یک وعده شام سبک در شامگاه ۱۹ امرداد ماه و صبحانه روز ۲۰ امرداد ماه پذیرایی خواهدشد.

حضور افراد زیر ۱۸ سال (متولدین مرداد ۱۳۷۸ و بعد از آن) فقط با شرط همراهی یکی از اعضای درجه یک خانواده و یا رضایت کتبی والدین امکان پذیر خواهد بود. این دسته از علاقه‌مندان بایستی فرم مورد نظر را از لینک زیر دانلود نموده و پس از چاپ به امضای والدین خود برسانند و در روز حرکت به مسؤول مربوطه تحویل نمایند در غیر این صورت از حضور ایشان جلوگیری به عمل خواهد آمد.

فرم رضایت نامه شرکت در برنامه رصدی

 توصیه می‌شود حداقل یک ساعت قبل از حرکت در محل اعلام شده برای سوار شدن به اتوبوس حضور یابید. برگزار کنندگان برنامه نسبت به شرکت‌کنندگانی که در زمان مقرر به محل حرکت نمی‌رسند هیچ گونه مسؤولیتی ندارند.

در صورت نیاز به مصرف دارو یا داشتن شرایط جسمی نامناسب و یا بیماری‌های خاص بایستی حتما درهنگام ثبت نام اعلام نمایید.

 قابل توجه کلیه شرکت کنندگانی که برای اولین بار در برنامه های رصدی شرکت می کنند: از زمان  استقرار در محل رصد گاه تا صبح روز بعد در کویر خواهیم بود در محل رصدگاه سرویس بهداشتی صحرایی موجود است ولی سایر امکانات رفاهی مناسب در اختیار نخواهد بود لذا پیش بینی های لازم را مد نظر قرار دهید. به دلیل محدودیت ظرفیت صندوق اتوبوس، حتما از آوردن لوازم وتجهیزات اضافی که نیاز به فضای زیادی دارند خدداری نمایید. جابجایی و حمل و نقل وسایل و تجهیزات به عهده‌ی خود شرکت کننده می‌باشد.

 شرکت افرادی که قصد دارند با وسیله‌ی نقلیه شخصی در برنامه حضور یابند بلامانع است ولی بایستی حتما جهت شرکت در برنامه ثبت نام نمایند (هزینه‌ی ثبت نام این دسته از افراد به ازای هر نفر ۳۵ هزار تومان است) و همچنین تمامی مسؤولیت‌ها (درقبال حوادث احتمالی و ) با خود ایشان است و انجمن نجوم مشهد در قبال حوادث احتمالی مسؤولیتی ندارد. از ورود افرادی که به هر دلیل ثبت نام ننموده باشند به محل رصد گاه ممانعت به عمل خواهد آمد. پیشنهاد می شود شرکت کنندگان با وسیله نقلیه شخصی تشریف نیاورند.

لازم به ذکر است که شرکت‌کنندگان بایستی پس از واریز وجه، با ثبت مشخصات خود در فرم ثبت نام که در ذیل این اطلاعیه آمده است ثبت نام خود را قطعی نمایند. پس از تکمیل ثبت نام برای شرکت کنندگانی که ثبت نام آن ها قطعی شده است حداکثر یک روز بعد پیامک یا ایمیل تایید ثبت نام ارسال می شود. در صورت عدم دریافت حتما با مسؤول برگزاری برنامه تماس حاصل فرمایید.

از شرکت کنندگان محترم اکیدا تقاضا می‌شود شئونات اسلامی را از زمان حرکت، در طول برنامه و تا پایان آن کاملا رعایت فرمایند. روشن کردن آتش در محل، دور شدن از محل برگزاری برنامه و گروه، پخش موسیقی با صدای بلند، استفاده از چراغ‌قوه با نور شدید و مزاحم، عکاسی با فلاش بدون اعلام قبلی و استفاده از پوشش‌های نامتعارف در طول برنامه ممنوع می‌باشد. همچنین شایسته است برای ایجاد محیطی آرام و سفری لذت‌بخش، از قوانین و برنامه‌هایی که توسط تیم اجرایی اعلام می‌شوند پیروی نماییم. در صورت موافقت با موارد فوق، فرم زیر (فرم ثبت نام) را تکمیل و با ارسال آن تعهد خود نسبت به رعایت تمام مندرجات این اطلاعیه را اعلام فرمایید.

از کلیه شرکت‌کنندگان گرامی تقاضا دارد در روزهای پایانی مهلت ثبت نام و به ویژه یک روز مانده به حرکت، حتما سایت انجمن را برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاعیه‌های تکمیلی بعدی ملاحظه فرمایند.

در صورت نامساعد بودن شرایط جوی (غبار شدید و یا ابری بودن آسمان با استعلام از هواشناسی) و لزوم لغو برنامه، موضوع در اطلاعیه‌های بعدی اعلام خواهد شد. بدیهی است وجه ثبت نامی دریافتی از هر شرکت‌کننده به شماره حساب و یا کارت ایشان واریز خواهد شد. بنابر این مجددا از کلیه شرکت‌کنندگان گرامی تقاضا دارد در روزهای پایانی مهلت ثبت نام و به ویژه یک روز مانده به حرکت، حتما سایت انجمن را ملاحظه فرمایند.

جهت آشنایی بیشتر با برنامه، گزارش برگزاری برنامه رصدی انجمن نجوم مشهد را در سایت  www.toossky.ir ملاحظه فرمایید.

فرم ثبت نام:  (تکمیل ظرفیت)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *