به اطلاع کلیه علاقمندان می رساند ، انجمن نجوم مشهد در نظر دارد برنامه رصد به مدت یک شب در محل رباط شرف ( جاده سرخس ۶ کیلومتری روستای شورلق ) برگزار نماید . شرکت در این برنامه برای عموم آزاد می باشد . به کلیه علاقمندان توصیه می شود توضیحات این اطلاعیه را بادقت مطالعه نموده و سپس در صورت تمایل برای شرکت ، ثبت نام نمایند.

حرکت : پنجشنبه ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۲

ساعت حرکت : ساعت ۱۶:۰۰

محل حرکت : فلکه پارک روبروی تالار سی گل

محل برنامه رصد : کاروانسرای رباط شرف (جاده سرخس ۶ کیلومتری روستای شورلق – مسافت تقریبی از مشهد ۱۵۰ کیلومتر)

زمان برگشت به سمت مشهد: صبح جمعه ۲۲ شهریور ماه ۱۳۹۲

هزینه ی شرکت در برنامه برای هر نفر : ۳۷ هزار تومان (هزینه حضور با وسایل نقلیه شخصی ۲۵ هزار تومان)

شماره کارت : ۶۱۰۴۳۳۷۰۹۶۰۲۹۲۴۲ شماره حساب : ۱۵۳۵۷۹۴۰۸۵ بانک ملت به نام احمد نظام

آخرین مهلت ثبت نام : چهار شنبه ۲۰ شهریور ماه ۱۳۹۲ ساعت ۱۰ صبح – ( به اطلاع می رساند به دلیل مشکلاتی که در رصد قبلی جهت ثبت نام بوجود آمده و موجب افزایش هزینه ها شده بود مهلت ثبت نام تمدید نمی شود.)

لازم به ذکر است که علاقمندان بایستی پس از واریز وجه باثبت مشخصات خود در لینک ثبت نام که در ذیل این اطلاعیه آمده است ثبت نام خود را قطعی نموده و از ثبت نام قطعی خود اطمینان حاصل نمایند.

اهم برنامه ها:

شب رصد : آموزش شناخت و یافتن صورتهای فلکی، رصد سیارات و تعدادی از اجرام غیر ستاره ای، توضیح وآموزش مختصر عکاسی نجومی و کار با تلسکوپ و یافتن اجرام
صبح روز جمعه ۲۲ شهریور ماه : در مسیر برگشت بازدید از دریاچه بزنگان

برنامه زمان بندی:

زمان بندی برنامه رصد  کاروانسرای رباط شرف

روز

تاریخ

از

تا

زمان بندی برنامه

پنجشنبه

۲۱  شهریور  ۱۳۹۲

۱۶:۰۰

۱۷:۰۰

پذیرش

۱۷:۰۰

حرکت به سمت کاروانسرای رباط شرف

۱۸:۰۰

۱۸:۳۰

تشریح برنامه توسط مسول برنامه

۱۹:۳۰

رسیدن به محل رصدگاه – استقرار شرکت کنندگان

۱۹:۳۰

۲۰:۳۰

رصد سیاره زحل و زهره

۲۰:۳۰

۲۱:۳۰

استراحت نماز مغرب و عشا

۲۱:۳۰

۲۳:۰۰

آموزش صورت های فلکی و آموزش مختصر کار با تلسکوپ

۲۳:۰۰

۲۴:۰۰

رصد اجرام غیر ستاره ای

۲۴:۰۰

رصد آزاد ( شرکت کنندگان در اختیار خود ) صرف چای – استراحت

جمعه

۲۲  شهریور  ۱۳۹۲

۴:۰۰ صبح

۴:۴۵

۵:۱۵

نماز صبح

۵:۱۵

۶:۰۰

اتمام برنامه استراحت – جمع آوری لوازم و جهیزات

۶:۰۰

۶:۳۰

رصد طلوع خورشید

۶:۳۰

۸:۰۰

بازدید از کاروانسرای  رباط شرف و صرف صبحانه

۸:۰۰

۸:۳۰

جمع آوری زباله های محوطه ی رصد بصورت گروهی و با اعلام مسولان برنامه

۸:۳۰

۹:۰۰

حرکت به سمت دریاچه بزنگان و بازدید از دریاچه

۱۰:۰۰

حرکت به سمت مشهد

۱۲:۰۰

ورود به شهر مشهد

 توجه:

• ثبت صحیح و کامل مشخصات فردی در فرم ثبت نام الزامی است. قابل توجه اینکه شرکت کنندگان بر اساس همین مشخصات بیمه می شوند لذا مسؤلیت نقص در اطلاعات خواسته شده بر عهده شرکت کننده خواهد بود.

• به دلیل محدودیت ظرفیت ثبت نام اولویت حضور علاقمندان ، بر اساس روز و ساعت پرداخت وجه شرکت در برنامه قطعی نمودن ثبت نام خواهد بود و کلیه علاقمندان بایستی بعد از واریز وجه ثبت نام ، حتما با ثبت مشخصات خود در لینک ذیل اطلاعیه ثبت نام خود را قطعی نمایند در غیر اینصورت از افراد جایگزین دعوت به عمل خواهد آمد.

• شرکت کنندگان بایستی حتما در روز حرکت اصل فیش های واریزی خود را به مسول مربوطه تحویل نمایند.

• شام روز پنجشنبه ۲۱ شهریور برعهده ی خود شرکت کنندگان می باشد و از شرکت کنندگان یک وعده صبحانه در روز جمعه ۲۲ شهریور پذیرایی خواهد شد.

• حضور عزیزان زیر ۱۸ سال (متولدین ۷۴ و بعد از آن) فقط با شرط همراهی یکی از اعضای درجه یک خانواده و یا رضایت کتبی والدین امکان پذیر خواهد بود. این دسته از علاقمندان ؛ بایستی فرمت مورد نظر را از لینک ذیل دانلود نموده و پس از امضای والدین در روز حرکت به مسول مربوطه تحویل نمایند در غیر این صورت از حضور ایشان جلوگیری به عمل خواهد آمد.

• توصیه می شود حداقل یک ساعت قبل از حرکت در محل اعلام شده حضور یابید برگزار کنندگان برنامه نسبت به شرکت‌کنندگانی که در زمان مقرر به محل حرکت نمی‌رسند هیچ گونه مسؤولیتی ندارند.

• در صورت نیاز به مصرف دارو یا داشتن شرایط جسمی نامناسب و یا بیماری های خاص بایستی حتما درهنگام ثبت نام اعلام نمایید.

• قابل توجه کلیه شرکت کنندگانی که برای اولین بار در برنامه های رصدی شرکت می کنند : این برنامه از زمان استقرار در محل رصد گاه تا صبح روز بعد در محوطه ی کنار کاروانسرا خواهیم بود در محل کاروانسرا سرویس بهداشتی موجود است ولی سایر امکانات رفاهی مناسب در اختیار نخواهد بود لذا پیش بینی های لازم را مد نظر قرار دهید.

• وسایل پیشنهادی ‌( به دلیل محدودیت ظرفیت صندوق اتوبوس ؛ حتما از آوردن لوازم وتجهیزات اضافی که نیاز به فضای زیاد دارد صرف نظر نمایید) : شام سبک ، تنقلات (بدون ضایعات), لباس گرم بیش از حد نیاز ، زیر انداز , نقشه آسمان ، مدارک شناسایی، داروهای مورد استفاده (در صورت نیاز) . دوربین عکاسی و سه پایه ، لباس گرم ، زیر انداز وپتوی کوچک ، چراغ قوه مناسب با طلق قرمز ، دوربین دوچشمی ( در صورت داشتن تلسکوپ حتما در فرم ثبت نام نوع و مشخصات تلسکوپ قید گردد) ، داشتن کفش مناسب ( الزامی)

شرکت افرادی که قصد دارند با وسیله ی نقلیه شخصی حضور یابند بلامانع است ولی بایستی حتما جهت شرکت در برنامه ثبت نام نمایند در غیر اینصورت از ورود افرادی که به هر دلیل ثبت نام ننموده اند در محوطه ی کاروانسرا ممانعت به عمل خواهد آمد. (هزینه ی ثبت نام این دسته از افراد هر نفر ۲۵ هزار تومان است) در ضمن تمامی مسولیت حضور با خود ایشان است و انجمن نجوم مشهد در قبال حوادث احتمالی مسولیتی ندارد. به دلیل اینکه محوطه ی رصد داخل کاروانسرا محل مناسبی جهت پارک وسایل شخصی وجود ندارد توصیه می شود با وسایل نقلیه شخصی حضور نیابید.

• در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۱۵۳۲۴۰۰۴۷ و ۰۹۳۳۸۰۱۴۵۵۰ (آقای نظام) و یا۰۹۳۶۲۹۴۰۹۶۳ (آقای طالع زاده) تماس حاصل فرمایید.

درباره رباط شرف :

این رباط در سال ۵۰۷ و ۵۴۹ هجری قمری در زمان سلطان سنجر بنا گردید و تا دوره صفویه مورد استفاده بوده است . رباط شرف در جاده مشهد به سرخس در ۶ کیلومتری روستای شورلق واقع است و قبلا در سر راه پر اهمیت بازرگانی و سیاسی نیشابور به مرو قرار داشته است. این رباط دارای دو حیاط و ایوان ها و رواقهای متعدد است و حدود ۴۸۶۳ متر مربع مساحت دارد. ویژگی این رباط در گچ بری های بی نظیر و آجر کاری کاری های بسیار زیبای آن می باشد. دارای کتیبه های متعدد آجری به خط کوفی بر گرد ایوانهاست و تزئینات گچی پرکار آن که بر روی محراب و فضای داخلی ایوان ها نقش بسته است بسیار دیدنی است. در تاریخ شهر مشهد ذکر شده است که این بنا به همت ابو طاهر قمی ، پیشگار و وزیر ترکان خاتون مادر سلطان سنجر در محل آبگینه یا اوگینه بین راه مشهد و سرخس ساخته شده است. ابو طاهر در اواخر عمر وزیر سلطان سنجر می شود. ولی در همان آغار در گذشته و در سال ۵۱۵ ه ق در جوار مشهد علی ابن موسی الرضا(ع) دفن گردیده است. -منبع : iranpedia.ir

فرم ثبت نام

دانلود فرم رضایت نامه (برای متولدین ۷۴ و بعد از آن)

پس از پر نمودن فرم ثبت نام ایمیلی خودکار با عنوان ثبت موفق آمیز برای شما ارسال خواهد شد. اگر آن را دریافت ننمودید پوشه اسپم ایمیل خود را بررسی کنید. دریافت آن تنها به منزله ثبت موفقیت آمیز مشخصات شما در سیستم می باشد. در صورتی که در ارسال فرم با مشکل مواجه شدید آن را در نظرات همین صفحه مطرح نمایید.

3 دیدگاه در “اطلاعیه برگزاری برنامه ی رصد در رباط شرف

  1. سلام.
    ممنون که دوباره برنامه رصد گذاشتید.یک درخواست از شما دارم و آن هم اینست که لطفا از اتوبوس های خوب برای سفرمون استفاده کنین تا احساس امنیت و آرامش بیشتری کنیم.
    ممنون از توجهتون.

  2. به اطلاع کلیه علاقمندانی که بصورت تلفنی تماس گرفته اند و دیگر علاقمندانی که مایل به شرکت در این برنامه ی رصدی می باشند می رساند ثبت نام در این برنامه بصورت پیامک و یا ارسال ایمیل انجام نمی گیرد و بایستی حتما از طریق سایت و لینک ذیل اطلاعیه برنامه ی رصد با تکمیل نمودن فرم مربوطه ثبت نام نمایند وبرای اطمینان از ثبت نام قطعی خود می توانند از طریق شماره تلفن ۰۹۱۵۳۲۴۰۰۴۷ مطلع شوند .به کلیه علاقمندان اکیدا توصیه می شود که هرچه زودتر نسبت به ثبت نام اقدام نموده و ثبت نام خود را به دقایق آخر مهلت ثبت نام موکول ننمایند در غیر این صورت از پذیرش عزیزانی که در ثبت نام تاخیر دارند معذور خواهیم بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *