جستار ناسا در زندگی دنباله دار آیسون

از ۱۰ هزار سال پیش سفرش را از ابر اورت به سمت خانه ما یعنی منظومه شمسی آغاز کرد، قرار بود دنباله داری باشد شگفتی ساز در قرن…. اما همه چیز آن طور که پیش بینی می شد رخ نداد.

ناسا ۱۱ آذر ماه

“چند روز بعد از محو شدن آیسون دانشمندان باز هم تحقیقات شان را بر روی آیسون ادامه دادند تا علت اصلی ناپدید ایسون را مفهمند. مطالعات نشان داد که بخش های کوچکی از آیسون از گرمای خورشید جان سالم به در برد و در حال دور شدن از ماست.”

خبرگزاری های مختلف: ۱۱ و ۱۲ آذر ماه

“از اواسط آذرماه به بعد ، اگر آیسون به طور کامل نابود نشود در یک آسمان بسیار تاریک شاید با چشم مسلح دیده شود.” از بعد از ناپدید شدن آیسون تا بعد از این که بخش های کوچکش مشاهده شد، اظهار نظرها راجع به ادامه حیات این دنباله دار بسیار سخت بود. حتما شما هم منابع مختلفی را مطالعه کردید تا از سر گذشت این دنباله دار با خبر شوید و حتما به این نکته پی بردید که تا چند روز بعد از خورشید خراش شدن آیسون هیچ منبعی بطور واضح و بدون تردید نگفت که چه اتفاقی قرار است برای باقی مانده های دنباله دار بیفتد.”سی الکس یانگ معاون علمی بخش هیلیو فیزیک در مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا اعلام کرد که هنوز نمی شود به طور دقیق به این سوال پاسخ داد که چرا ایسون هنگام نزدیک شدنش به خورشید ناپدید شد. او اعتقاد داشت که باید منتظر رصدهای هابل و تلسکوپ های زمینی باشیم تا تصاویر واضح تری ارائه کنند.

” بخش هایی که داخل گیومه قرار دارند به طور مستقیم از سایت های مربوطه ترجمه شده اند.

مریم ملی

3 دیدگاه در “سرانجام تلخ آیسون

  1. ممنون از خبر
    سرانجام تکه های به جامانده از دنباله های خورشید خراش چه می شود؟
    ایا دوباره به زادگاهشان در ابر اورت یا کمربند کوییپر باز می گردند یا در فضا سرگردان میشوند؟

  2. چه سوال های خوبی تو این صفحه پرسیده شده !بیشتر به خورشید میخوره همچین سوالاتی بپرسه!!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *