به اطلاع ثبت‌نام کنندگان و متقاضیان محترم جهت شرکت در برنامه رصد بارش شهابی برساوشی می‌رساند، ظرفیت برنامه در حال تکمیل است.

طبق اطلاعیه شماره ۱ اولویت پذیرش، بر اساس روز و ساعت تکمیل و ارسال فرم ثبت نام و قطعی نمودن ثبت نام، خواهد بود (تاریخ و زمان واریز وجه ثبت نام ملاک نمی‌باشد) و کلیه علاقه‌مندان بایستی بعد از واریز وجه ثبت نام، حتما با ثبت مشخصات خود در فرم ذیل اطلاعیه  شماره ۱ ثبت نام خود را قطعی نمایند در غیر اینصورت از افراد جایگزین دعوت به عمل خواهد آمد.

از کلیه ثبت‌نام کنندگان محترم تقاضا دارد ضمن مطالعه شرایط و قوانین شرکت در برنامه‌های رصدی انجمن (مندرج در اطلاعیه شماره ۱) به نکات زیر نیز توجه داشته باشند:

پیامک تایید ثبت نام تا ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه برای همه‌ی ثبت‌نام کنندگان محترم ارسال خواهد شد که به معنی قطعی شدن ثبت نام ایشان می‌باشد. در صورت عدم دریافت این پیامک، جهت بررسی وضعیت ثبت‌نام خود حتما با شماره ۰۹۱۵۵۰۰۹۸۰۵ (آقای مطیعی) تماس حاصل فرمایید.

در این برنامه بخش‌هایی شامل “آشنایی با نقشه آسمان و صورت‌های فلکی”، “رصد سیارات و اجرام غیرستاره‌ای”، “عکاسی نجومی (به ویژه عکاسی از بارش شهابی)” و “پروژه رصد و ثبت داده‌های بارش شهابی” توسط کارشناسان انجمن ارائه می‌شوند. از علاقه‌مندانی که به صورت تخصصی تمایل دارند در بخش‌های “عکاسی نجومی” و “پروژه رصد و ثبت داده‌های بارش شهابی برساوشی ۱۳۹۴” شرکت نمایند تقاضا دارد نام و نام خانوادگی خود به همراه عنوان یا عناوین بخش یا بخش‌های مورد نظر را به شماره ۰۹۱۵۵۰۰۹۸۰۵ پیامک نمایند (تا ساعت ۸ صبح پنجشنبه ۲۲ اَمرداد ۱۳۹۴) تا ضمن تشکیل گروه‌های تخصصی، در طول سفر توضیحات، آموزش‌های لازم و بروشورهای مربوطه در اختیار آن‌ها قرار گیرد و پس از استقرار در رصدگاه در گروه‌هایی که به همین منظور تشکیل خواهند شد قرار گیرند. پیشنهاد می‌شود علاقه‌مندان به عکاسی نجومی ترجیحا یک سه‌پایه مناسبو یک دکلانشور با خود همراه داشته باشند.

با بررسی‌ها و استعلام‌های صورت گرفته، رصدگاه عاری از وجود جانوران موذی می‌باشد. اما برای احتیاط استفاده از کرم‌ها یا پمادهای ضد گزش برای دفع حشرات پیشنهاد می‌شود.

شرکت کنندگان بایستی حتما در روز حرکت اصل فیش‌ یا فیش‌های واریزی خود را به مسؤول مربوطه تحویل نمایند.

از شرکت کنندگان محترم اکیدا تقاضا می‌شود شئونات اسلامی را از زمان حرکت، در طول برنامه و تا پایان آن کاملا رعایت فرمایند. روشن کردن آتش در محل، دور شدن از محل برگزاری برنامه و گروه، پخش موسیقی با صدای بلند، استفاده از چراغ‌قوه با نور شدید و مزاحم، عکاسی با فلاش بدون اعلام قبلی و استفاده از پوشش‌های نامتعارف در طول برنامه ممنوع می‌باشد. همچنین شایسته است برای ایجاد محیطی آرام و سفری لذت‌بخش، از قوانین و برنامه‌هایی که توسط تیم اجرایی اعلام می‌شوند پیروی نماییم.

جهت آشنایی کلی با محل رصدگاه (رباط یا کاروانسرای عباس‌آباد) اینجا را کلیک نمایید (مسؤولیت محتوای سایت مربوطه به عهده انجمن نجوم مشهد نمی‌باشد).

2 دیدگاه در “برگزاری برنامه‌ی رصد بارش شهابی (اطلاعیه شماره ۲)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *