یکصد و دهمین باشگاه نجوم مشهد در ساعت ۱۶:۳۰ روزپنجشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۱ در سالن آمفی‌تئاتر دبیرستان حسین فاتح با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد. در ابتدای باشگاه آقای احمد نظام خلاصه ای از اخبار انجمن در رابطه با راه اندازی دفتر موقت انجمن نجوم مشهد و اعلام برنامه‌های روز و هفته نجوم و برگزاری همایش نجوم در دبیرستان حسین فاتح در روز ۱۶ اردیبشهت و نیز تشکیل ستاد گذر زهره و فراخوان انجمن جهت همکاری را ارائه دادند. سپس آقای حسین طالع زاده بخش اول مطالب خود را باعنوان گذر زهره با بیان مطالبی در مورد مشخصات سیاره زهره و مفهوم گذر و تاریخچه رصد گذر سیاره زهره و نشان دادن عکس هایی از گذر سال ۱۳۸۳ ارائه نمودند.

برنامه‌ی بعدی مربوط به اختفاهای اردیبهشت ماه بود که توسط آقای حقیقی با توضیحاتی در مورد اختفای ستاره ای با ماه  در روزهای ۱۰ ، ۱۳،۱۸و ۲۰ اردیبهشت ارائه شد. آقای حقیقی در کنار اخبار اختفای با ماه در مورد اختفای سیارکی ۸ خردادماه نیز پیشاپیش توضیحاتی ارائه نمودند.

 سپس نماینده کانون نجوم آماتوری دانشگاه فردوسی مشهد،  به معرفی این کانون وفعالیت های این گروه پرداختند و در مورد همایش نقشی ازآسمان نیز توضیحاتی ارایه نمودند.

آخرین برنامه از بخش اول باشگاه نجوم مشهد نیز آسمان شب اردیبشهت ماه بود که توسط آقای سید علی اصغر ربانی با توضیحاتی در رابطه با حرکت آنالماتیکی خورشید و نیز وضعیت سیارات منظومه شمسی در اردیبهشت ماه و نیز معرفی قمر کهکشان اندرومدا به عنوان جرم یکصدو دهم مسیه ارایه شد.  این برنامه از جهاتی خاص بود بدین جهت که ایشان آخرین برنامه خود از سری برنامه های معرفی آسمان شب را ارائه نمودند و به توضیحاتی در مورد روند فعالیت‌های خویش در انجمن نجوم مشهد و ارائه برنامه های آسمان شب پرداختند.

سپس توسط آقای مطیعی مراسم تودیع وتقدیر از آقای ربانی به خاطر زحمات بی دریغشان در هدایت انجمن نجوم مشهد درسمت مدیر داخلی انجمن، در طول یک سال گذشته با اهدای لوح برگزار شد.

در ادامه آقای احمد نظام به عنوان مدیر داخلی جدید انجمن معرفی شدند.

پس از  مراسم تودیع و معارفه ، بازه استراحت اعلام شد. 
در بخش دوم باشگاه آقای طباطبایی با ارائه ی برنامه‌ی”نجوم خوب، نجوم بد” به توضیح در مورد مفهوم قدر ستارگان و تاثیر آلودگی نوری در حد قدر آسمان پرداختند. 

برنامه‌های باشگاه با معرفی فعالیت های گروه نجوم دانشگاه خیام در مورد برنامه های هفته و روز نجوم در این دانشگاه، توسط  آقای محمد حسین طالع زاده به پایان رسید.