شرکت تعاونی دانش بنیان انگاره فیزیک توس با همکاری انجمن نجوم مشهد به مناسبت انقلاب زمستانی و شب یلدا اقدام به برگزاری برنامه ی رصد عمومی در کنار برج رادکان می نماید. زمان حرکت به سمت رادکان پس از اتمام باشگاه نجوم (ساعت ۱۸:۳۰) روز پنجشنبه ۳۰ آذر ماه بوده و زمان برگشت به مشهد ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱ دی ماه می باشد. شرکت دراین برنامه برای عموم آزاد است. افرادی که قصد دارند با وسیله ی نقلیه شخصی حضور یابند بایستی حتما جهت شرکت در برنامه ثبت نام نمایند در غیر اینصورت از پذیرش افرادی که به هر دلیل ثبت نام ننموده اند معذور خواهیم بود (هزینه ی ثبت نام این دسته از افراد ۴۰۰۰ تومان است). در ضمن تمامی مسئولیت حضور این دوستان در برنامه برعهده‌ی خودشان است و شرکت انگاره فیزیک توس و انجمن نجوم مشهد در قبال حوادث احتمالی مسئولیتی ندارند.
اهم برنامه ها: توضیحاتی در مورد برج تاریخی رادکان، توضیحاتی راجع به انقلاب زمستانی و شب یلدا، آموزش شناخت و یافتن صورت های فلکی، رصد تعدادی از اجرام غیر ستاره ای، کار با تلسکوپ ، یافتن اجرام و حافظ خوانی.
لوازم مورد نیاز پیشنهادی که تامین آن به عهده‌ی شرکت کنندگان است: شام سبک و به حد کافی (پذیرایی عصرانه توسط برگزارکنندگان درنظر گرفته شده است)، تنقلات بدون ضایعات، لباس گرم، زیر انداز، نقشه‌ی آسمان، چراغ قوه نور امن (قرمز)، مدرک شناسایی، دفترچه‌ی بیمه، داروهای مورد استفاده (در صورت نیاز)، رضایت نامه‌ی والدین برای دانش آموزان شرکت کننده.
تاریخ برگزاری برنامه ی رصد عمومی: پنجشنبه ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۱
زمان حرکت به سمت رادکان: پس از اتمام باشگاه نجوم بزرگسالان روز پنج شنبه ۳۰ آذر ساعت ۱۸:۳۰
محل حرکت: دبیرستان حسین فاتح واقع در آب و برق، بلوار هفتم تیر، بالاتر از میدان صحیفه، رو به روی پمپ گاز
هزینه ی شرکت در برنامه برای هر شرکت کننده‌ی آزاد ۱۸۰,۰۰۰ ریال ( هجده هزار تومان) است که بایستی به شماره حساب و یا شماره کارت اعلام شده‌ در زیر واریزنمایند (جهت افرادی که مایل هستند با وسیله ی نقلیه ی شخصی تشریف بیاورند هزینه ی ثبت نام ۴۰۰۰۰ ریال است). شرکت کنندگان بایستی پس از واریز هزینه ی شرکت در برنامه نام و نام خانوادگی و سایر مشخصات کامل شناسنامه ای و کد ملی خود را به همراه شماره فیش واریزی و یا شماره پیگیری تراکنش کارت به کارت، به شماره‌ی ۰۹۱۵۶۴۹۶۷۵۰ پیامک نمایند.
تذکر: لطفا کسانی که با اتوبوس قصد شرکت در برنامه را دارا هستند کد ۱ و کسانی که با وسیله ی شخصی خود قصد حضور در برنامه را دارند کد ۲ را در ادامه‌ی مشخصات خویش در پیامک ذکر کنند.

شماره حساب: حساب قرض الحسنه به شماره ۲۱۵۴۴۰۸۲۱۳ نزد بانک ملت به نام عفت ندایی
شماره کارت: ۶۱۰۴۳۳۷۰۹۶۱۶۲۲۶۶
شماره شبا:۸۳۰۱۲۰۰۱۰۰۰۰۰۲۱۵۴۴۰۸۲۱۳IR
آخرین مهلت ثبت نام: ظهر چهارشنبه ۲۹ آذر ماه ۱۳۹۱(در صورت عدم تکمیل ظرفیت وسایل نقلیه، هزینه ثبت نام دوستانی که امکان پذیرش آن‌ها وجود نداشته باشد، عودت داده خواهد شد). جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۱۵۶۴۹۶۷۵۰ (خانم ندایی) و یا ۸۷۹۰۰۰۴ (شرکت انگاره فیزیک توس) تماس حاصل فرمایید.

 شرح برنامه های رصد عمومی در کنار برج تاریخی رادکان به مناسبت شب یلدا و انقلاب زمستانی:
زمان حرکت: پنچ شنبه ۳۰ آذر ساعت ۱۸:۳۰ پس از اتمام باشگاه نجوم
مکان حرکت: دبیرستان دخترانه حسین فاتح واقع در کوی آب و برق، خیابان هفتم تیر، بعد از میدان صحیفه، مقابل پمپ گاز
برنامه های علمی: معرفی برج رادکان، توضیح در ارتباط با انقلاب زمستانی، آموزش صورت های فلکی، کار با تلسکوپ و رصد اجرام غیر ستاره ای، پرسش و پاسخ
پذیرایی : شام سبک (الویه)، چای، خرما و شکلات
مراسم شب نشینی: حافظ خوانی، هندونه شب یلدا، آجیل شب یلدا، توزیع ویژه نامه شب یلدا
• رصد طلوع خورشید انقلاب زمستانی از دریچه برج رادکان، صبح روز جمعه ۱ دی ماه
• عکس یادبود در کنار برج تاریخی رادکان
زمان برگشت: ساعت ۷:۳۰ صبح روز جمعه ۱ دی ماه
• لازم به ذکر است در صورت تغییرات آب و هوایی (سرمای شدید و اسمان ابری) ترتیب و زمان بندی برنامه ها تغییر خواهد کرد و به اطلاع خواهد رسید.

4 دیدگاه در “رصد طلوع خورشید انقلاب زمستانی در کنار برج تاریخی رادکان (به روز شد)

  1. با تشکر از شما که این رصد رو برگزار می کنین
    واقعا تلاش های شما باید به بهترین نحو ممکن قدردانی بشه

قسمت نظرات بسته شده است.