به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد متقاضیان شرکت در برنامه رصدی (شاید به دلیل بالا بودن هزینه ثبت نام)، این برنامه نیز لغو شد! درخصوص عودت هزینه ثبت نام، با متقاضیان گرامی تماس گرفته خواهد شد.

آرشیو: به اطلاع کلیه علاقمندان می‌رساند انجمن نجوم مشهد در نظر دارد برنامه رصد در رصدگاه ملی سه قلعه برگزار نماید. شرکت در این برنامه برای عموم آزاد می باشد.

به کلیه علاقمندان توصیه می شود توضیحات این اطلاعیه را بادقت مطالعه نمایند و سپس در صورت تمایل برای شرکت ثبت نام نمایند.

تاریخ حرکت: پنجشنبه ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۳

ساعت حرکت:  ساعت ۷

محل حرکت: میدان آزادی (فلکه پارک) به سمت هتل پردیسان، ایستگاه اتوبوس روبروی در شرقی دانشگاه فردوسی (لطفا از اجتماع در برابر در دانشگاه و تقاضای تردد در محدوده دانشگاه اکیدا خودداری فرمایید).

محل برنامه رصد: رصدگاه ملی سه قلعه-سه قلعه سرایان

برگشت: جمعه ۱۴ شهریورماه ۱۳۹۳

اهم برنامه ها:
– شب رصد: آموزش شناخت و یافتن صورتهای فلکی، رصد سیارات و تعدادی از اجرام غیر ستاره ای، توضیح وآموزش مختصر عکاسی نجومی و کار با تلسکوپ و یافتن اجرام

– روز جمعه ۱۴ شهریور: بازدید از تپه ماهورهای شنی اطراف رصدگاه

– هزینه ی شرکت در برنامه برای هر نفر: ۹۵هزار تومان  (هزینه حضور با وسایل نقلیه شخصی ۶۵۰۰۰ تومان)

– آخرین مهلت ثبت نام:  سه شنبه ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۳  ساعت ۱۰ صبح

– شماره حساب جهت واریز وجه ثبت نام: ۱۵۳۵۷۹۴۰۸۵  شماره کارت: ۶۱۰۴۳۳۷۰۹۶۰۲۹۲۴۲    بانک ملت به نام احمد نظام

نمونه فرم ارسالی جهت ثبت نام قطعی:

نام نام خانوادگی نام پدر تاریخ تولد شماره شناسنامه محل صدور شماره ملی شماره تلفن همراه شماره تلفن منزل
شماره ارجاع فیش پرداختی شماره پیگیری فیش پرداختی تاریخ پرداخت نوع ابزار و تلسکوپ مدرک/مقطع تحصیلی رشته نام همراه/همراهان در صورت بیماری خاص و یا مصرف دارو عنوان نمایید
سوابق نجومی:
سایر توضیحاتی که لازم میدانید برگزارکنندگان برنامه درجریان قرار بگیرند:

مشاهده آیین‌نامه و قوانین شرکت در برنامه‌های رصدی انجمن (به متقاضیان محترم اکیدا توصیه می‌شود این آیین‌نامه را با دقت مطالعه فرمایند).

– خواهشمنداست جدول فوق را پس از تکمیل به نشانی پست الکترونیکی toossky@yahoo.com ارسال فرمایید. دریافت نامه الکترونیکی از شما به منزله مطالعه و موافقت با آیین نامه شرکت در برنامه‌های رصدی انجمن می‌باشد. مهلت ارسال سه شنبه ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۳  ساعت ۱۰ صبح می‌باشد و به تقاضاهایی که پس از این زمان دریافت شوند ترتیب اثر داده نخواهد شد.

– ثبت صحیح و کامل مشخصات فردی در فرم ثبت نام الزامی است. توجه فرمایید که شرکت کنندگان بر اساس همین مشخصات بیمه می شوند لذا مسؤولیت نقص در اطلاعات خواسته شده بر عهده شرکت کننده خواهد بود.
–  به دلیل محدودیت ظرفیت ثبت نام اولویت با علاقمندانی است که بر اساس روز و ساعت پرداخت وجه شرکت در برنامه و نیز ارسال ایمیل مشخصات خود زودتر اقدام نموده باشند و کلیه علاقمندان بایستی بعد از واریز وجه ثبت نام، حتما با ارسال ایمیل ثبت نام خود را قطعی نمایند در غیر اینصورت از افراد رزرو دعوت به عمل خواهد آمد.
–  شرکت کنندگان بایستی حتما در روز حرکت اصل فیش های واریزی خود را به مسول مربوطه تحویل نمایند.
-نهار روز پنجشنبه ۱۳ شهریوربرعهده خود شرکت کنندگان می باشد و از شرکت کنندگان به صورت یک وعده شام، صبحانه و یک وعده ناهار روز جمعه ۱۴ شهریور پذیرایی خواهد شد.
– حضور متقاضیان زیر ۱۸ سال (متولدین ۷۵و بعد از آن) فقط با شرط همراهی یکی از اعضای درجه یک خانواده و یا رضایت کتبی والدین امکان پذیر خواهد بود.
–  توصیه می شود حداقل یک ساعت قبل از حرکت در محل اعلام شده حضور یابید برگزار کنندگان برنامه نسبت به شرکت‌کنندگانی که در زمان مقرر به محل حرکت نمی‌رسند هیچ گونه مسؤولیتی ندارند.
– در صورت نیاز به مصرف دارو یا داشتن شرایط جسمی نامناسب و یا بیماری های خاص بایستی حتما درهنگام ثبت نام اعلام نمایید.
– قابل توجه کلیه شرکت کنندگانی که برای اولین بار در برنامه های رصدی شرکت می کنند: این برنامه از زمان استقرار در محل رصد گاه تا صبح روز بعد در کویربرگزار خواهد شد! و بدیهی است که در میان کویر امکانات رفاهی در اختیار نخواهد بود لذا پیش بینی های لازم را مد نظر قرار دهید.
– وسایل پیشنهادی ‌( به دلیل اینکه ظرفیت صندوق اتوبوس محدود است حتما از آوردن لوازم وتجهیزات اضافی که نیاز به فضای زیاد دارد صرف نظر نمایید):نهار سبک، تنقلات (بدون ضایعات), لباس گرم، زیر انداز , نقشه آسمان، مدارک شناسایی، داروهای مورد استفاده (در صورت نیاز)، دوربین عکاسی و سه پایه، لباس گرم، زیر انداز وپتو، چراغ قوه مناسب با نور یا طلق قرمز، دوربین دوچشمی (در صورت داشتن تلسکوپ حتما در فرم ثبت نام نوع و مشخصات تلسکوپ قید گردد) به دلیل بازدید از تپه ماهورهای شنی داشتن کفش مناسب الزامی است.
– شرکت افرادی که قصد دارند با وسیله ی نقلیه شخصی حضور یابند بلامانع است ولی بایستی حتما جهت شرکت در برنامه ثبت نام نمایند در غیر اینصورت از حضور افرادی که به هر دلیل ثبت نام ننموده اند ممانعت به عمل خواهد آمد. (هزینه ی ثبت نام این دسته از افراد هر نفر ۶۵۰۰۰ تومان است) در ضمن تمامی مسؤولیت حضور ایشان و نیز کلیه وعده های پذیرایی برعهده ی خودشان است و انجمن نجوم مشهد در قبال حوادث احتمالی مسؤولیتی ندارد.

– باتوجه به شرایط خاص شهر سه قلعه و رصدگاه، جلسه توجیهی برای کلیه ثبت نام شدگان در برنامه برگزار خواهد شد که زمان و مکان برگزاری متعاقبا از طریق همین وبگاه به اطلاع خواهد رسید.

– تامین برق مورد نیاز برای ابزار افرادی که دارای تلسکوپها و مقرهای موتوردار میباشند، بر عهده خودشان میباشد، هرچند گروه برگزار کننده تمامی تلاش خود را در جهت تامین برق مورد نیاز انجام خواهند داد.

– در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۳۵۴۷۴۸۲۴۲ (آقای مرادی) تماس حاصل فرمایید.

– از شرکت‌کنندگان  محترم تقاضا دارد نسبت به رعایت کامل پوشش، حجاب و شئونات اسلامی کوشا باشند.

با آرزوی رصدی خاطره‌انگیز برای شما.

10 دیدگاه در “برنامه‌ی رصدی در رصدگاه ملی سه قلعه لغو شد!

  1. این تاریخ اعلام شده غیر قابل تغییر؟نمیشه به جای چهارشنبه ،پنج شنبه حرکت از مشهد باشه و یا هفته بعدش چهارشنبه(۱۲شهریور)؟ خیلی خوشحال شدم از اینکه سه قلعه محل رصد به اینهمه انتظار می ارزید

  2. منکه نه نقشه آسمانو دارم نه تلسکوپ یا دوربین دو چشمی نه دوربین عکاسی و نه حتی چراغ قوه … وتاحالا هم هیچ تجربه ی رصدی نداشتم شرکت نکنم سنگینترم؟!

  3. جناب ن.مطلبی. متاسفانه این تاریخ غیرقابل تغییر است. تنها اگر تعداد شرکت کنندگان به حد نصاب نرسد، ممکن است برنامه در تاریخ دیگری که احتمالا در مهرماه خواهد بود برگزار شود. موفق باشید.

  4. جناب سما، شما هم می‌توانید در این برنامه حضور یابید و از بخش های آموزشی آن بهره‌مند شوید. موفق باشید.

  5. سلام، آموزش عکاسی نوجومی که ارائه می کنید در چه سطحی است و آیا آموزش بخش آماده سازی تنظیمات دوربین عکاسی رو هم دارید؟

  6. ای بابا …… ! پنجشمبه رفتین ؟! نچ …! کی تغییر کرد زمانش ؟! اگه میدونستم پنجشمبه میرین میومدم …! چ حیف شد ….

  7. سلام چخبره؟؟؟چقد هزینش بالاست اونم واسه ۱ روز اونم فردوس مگه میخاین آپولو هوا کنید؟؟اصلا به این قیمتی که دادین نمیارزه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *