یکصد و سی و هشتمین باشگاه نجوم مشهد در تاریخ پنج شنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۳ با پخش تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز به کار کرد.

اخبار نجومی:
پس از پخش تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، بخش اخبار نجومی توسط آقای سینا خسروانی ارائه گردید. علاوه بر ارائه مطالبی جذاب در مورد پروژه های مرتبط با دنباله دارها و سایر وقایع نجومی، برگزاری برنامه رصد عمومی در رصدگاه سه قلعه از جمله عناوین اخبار نجومی این باشگاه بود..

آسمان شب: 
پخش فیلم دریافت شده از نشانی http://hubblesite.org/explore_astronomy/tonights_sky  که رویدادهای مهم آسمان را در ماه میلادی اوت نشان می‌داد، به همراه توضیحات آقای مطیعی، آسمان شب این ماه را تشکیل داد. همچنین از علاقه‌مندان دعوت شد در صورت تمایل اقدام به تهیه چنین برنامه‌هایی به زبان فارسی و مطابق با ماههای شمسی نمایند.

عجایب نجوم: آقای علیرضا اشرفی
در این بخش آقای اشرفی نکات جالبی را در مورد ترین‌ها در نجوم و دنیای علم ارائه دادند. ترین‌هایی که تعجب بسیاری را برانگیخت.

برخورد آندرومدا با راه شیری: خانم پارمیدا حکیمی

بخش سوم و آخر سری سخنرانی‌ها از مجموعه‌ی “کهکشان ما”، توسط خانم حکیمی ارائه شد. در این بخش به برخورد کهکشان آندرومدا و راه شیری در چند میلیارد سال آینده پرداخته شد و تصاویری نمایشی از این پدیده و نتیجه‌ی آن نشان داده شد.

از آن‌جا که تعداد متقاضیان شرکت در مسابقه حضوری در این باشگاه نیز به حد نصاب نرسید، جلسه پرسش و پاسخ  برگزار شد و به تعدادی از سؤالات مطرح شده توسط حضار محترم، و نیز سوالاتی که در طول برنامه مطرح شده بود، پاسخ داده شد.

باشگاه در ساعت ۱۸ به پایان رسید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *