هم‌زمان با سایر گروه‌های نجومی کشور و شهر، انجمن نجوم مشهد اقدام به برگزاری برنامه‌های هفته و روز نجوم سال ۱۴۰۱ می‌نماید.

روز جهانی نجوم با هدف ترویج علم و پیوندی بین منجمان و مردم است که از سال ۱۹۷۲ به طور مستمر در سراسر دنیا برگزار می شود. امسال مقارن با پنجاهمین سال برگزاری این برنامه قرار داریم. با توجه به اینکه امسال سال جهانی علوم پایه برای توسعه پایدار هست، فرصت بسیار مناسبی هست که به اهمیت علم نجوم برای رشد و توسعه کشور پرداخته شود. طبق تقویم هر ساله روز نجوم نزدیک به تربیع نخست ماه از ۱۵ ماه آوریل تا ۱۵ ماه می تعیین می‌شود تا سوژه رصدی مناسبی برای ترویج نجوم باشد. بنابراین روز نجوم سال ۱۴۰۱ در ایران جمعه ۱۶ اردیبهشت خواهد بود که مقارن با شب چهارم ماه قمری است و هفته نجوم از دوشنبه ۱۲ اردیبهشت تا یکشنبه ۱۸ اردیبهشت برگزار خواهد شد (منبع: سایت انجمن نجوم ایران به نشانی https://www.asi.ir).

در این راستا از علاقه‌مندان به همکاری در برگزاری برنامه‌های این مناسبت دعوت به عمل می‌آید در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل و ارسال فرمایند تا اقدامات لازم برای هماهنگی‌های بعدی به عمل آید. اطلاعیه برنامه‌های انجمن به زودی در سایت درج خواهد شد.

فرم اعلام آمادگی برای همکاری با برنامه‌های ترویجی هفته و روز نجوم انجمن نجوم مشهد:

اتمام مهلت اعلام آمادگی!